Alexandre Folgoso, artesán da foto na era dixital
O limiao Alexandre Folgoso descubriu durante o seu Erasmus, en Mánchester, que a súa maneira de expresarse artísticamente pasaría pola fotografía analóxica. Unha cámara de 40 libras mudou o xeito no que toma as imaxes.
Malia a súa xuventude e de ter nado na era dixital, Alexandre Folgoso (Xinzo, 17 de xaneiro de 1996) concibe a fotografía como un proceso artesanal, lento. Rexeita o que considera "o capitalismo da imaxe" e goza de establecer un diálogo coas súas instantáneas analóxicas, esas nas que mestura a maxia co misticismo e que el mesmo revela. "Agora mesmo estamos bombardeados con imaxes constantemente. Eu, como creador novo, sinto que o dixital impón uns tempos moi rápidos de creación e revelados. O analóxico implica traballar máis despacio, creo que é máis interesante", apunta Folgoso.
Dende que adquiriu, por 40 libras, a súa cámara analóxica nun rastro de Mánchester, no 2017, este filólogo limiao, que compaxina o seu labor docente en Xinzo coa súa paixón pola foto, ten rexistrados preto de 3.000 negativos. "Concibo, no analóxico, a artesanía da imaxe. Un proceso que vai dende que disparo, ata que revelo os carretes. Fágoo todo eu", relata Alexandre. "Estou moi feliz aprendendo, é máxico ver a toma fotográfica aparecer no papel", engade.
Folgoso acaba de inaugurar, na Arca da Noe, a mostra Páxaros de prata -un título inspirado nun poema de Luis Pimentel-. Trátase dun conxunto de 30 imaxes tomadas na Limia -buscaba explorar a parte máis máxica do territorio- no que Alexandre Folgoso aborda "a nosa relación co medio natural e tamén a soidade, mesturando a maxia e o misticismo, que tan presentes están no meu traballo". Cada imaxe do conxunto representa a "un paxaro" que agarda a súa liberación por medio da intepretación de cada espectador, que lle dará unha nova vida. Tamén é un símil coa mente que "voa" nese instante para facelo e coas "sales de prata", onde se recolle a toma fotográfica. "É a miña forma de concebir a fotografía", subliña o limiao. "O meu traballo tamén bebe moito do surrealismo, do esoterismo. Tamén téñoo moi vencellado á poesía, de feito, unha fotografía, como un poema potente, abre portas a outros mundos", engade o tamén filólogo.
Todas as fotografías de Alexandre son en blanco e negro, porque deste xeito acada "maior abstracción para achegarnos a un mundo máis onírico". A súa inspiración a atopa a medio camiño entre a cultura nipona -o haiku- e a galega. "Para mín Ourense, o Entroido e súa maxía e rituais e a interpretación do rural son fundamentais", asegura. "Na cultura galega non pomos en valor todo o que temos. Eu quero exploralo dende o punto de vista da fotografía", engade este fotógrafo que ten imaxes inspiradas en Castelao ou Camilo Díaz Baliño.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Lo último
A varios organismos
Honduras denuncia a Trump por injerencia en sus elecciones
ESTATUAS PROFETAS JEREMÍAS Y EZEQUIEL
Santiago recibe las esculturas del Pórtico de la Gloria tras 70 años fuera de la ciudad
PROGRAMACIÓN NAVIDAD 2025
El centro comercial Ponte Vella arranca su programación navideña con ocio, talleres y visitas mágicas