INVERSIÓN DE 220.000 EUROS
Punxín tendrá un nuevo centro social en Vilela
polígono industrial
El gobierno local de Punxín tiene entre sus principales prioridades la potenciación de la producción vitivinícola en la parte del municipio amparada por la Denominación de Orixe Ribeiro. Para ello, consideran los responsables municipales que es imprescindible poder contar con suelo industrial en el que se puedan instalar bodegas, además de otras empresas que ayuden a impulsar la economía de la zona.
Por ese motivo, el Concello está dando los primeros pasos encaminados a crear un polígono empresarial que inicialmente podrá disponer de una superficie en torno a los 20.000 metros cuadrados. El teniente alcalde de Punxín, Eladio Fernández, señala que “este concello non dispón de ningún terreo para a instalación dunha empresa. Non hai espazo recalificado onde se poida construir unha nave ou unha adega, polo que xa foron varias as que desestiron de instalarse aquí por ese motivo, a última unha empresa de aluminios”.
Punxín no dispone de Plan Xeral de Ordenación Municipal y el Concello trabaja en estos momentos en un plan básico urbanístico que, sin embargo, “non permite chan industrial, polo que estamos recurriendo a outra fórmula para a creación dun polígono de infraestruturas e dotacións públicas que se recolle na Lei do Solo de Galicia para o desenvolvemento de zonas no rural”, explica el concejal, que ya ha mantenido en días pasados contacto con la Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas para poner en marcha el proyecto.
La Denominación de Orixe Ribeiro ampara en torno a la mitad de este territorio, que a día de hoy, sin embargo, tiene en producción un número limitado de viñedos. “Na actualidade, co minifundismo que temos, a xente deixou de traballar as viñas porque non era rentable. Unha vez que dispoñamos de chan para a instalación de empresas e adegas, a Xunta de Galicia conta con intrumentos para crear fincas grandes, tal e como se está facendo noutras zonas do Ribeiro”, matiza Eladio Fernández
En ese sentido, recuerda que “fai 50 anos o 50% do territorio de Punxín era viñedo, porque é unha zona extraordinaria para a produción, pero hoxe só hai un par de colleiteiros que siguen”.
“O obxectivo prioritario consiste en aproveitar as nosas potencialidades, e entre elas está a Denominación de Orixe Ribeiro que nos corresponde”, precisa el teniente alcalde, Eladio Fernández. Entre esas potencialidades a las que se refiere destaca la situación estratégica de este concello, porque “Punxín está conectado a A-52 das Rías Baixas e a AG-53 de Santiago, que prácticamente se cruzan, só separadas por apenas 500 metros”. En ese sentido añade que “ademais, a N-541 atravesa todo o municipio, en dirección a Ourense ou Pontevedra e a N-120 tamén cara Vigo. Todas estas vías de alta capacidade case se cruzan en Punxín. Somos un concello clave nas vías de alta capacidade, porque incluso contamos cunha parada de ferrocarril en Cenlle, a 200 metros de Barbantes de Punxín”. Esta es una de las razones de peso que esgrimen las autoridades municipales a la hora de impulsar un polígono industrial que facilite la potenciación como Denominación de Orixe Ribeiro y el asentamiento de empresas para el desarrollo económico de la zona, lo que significaría “crear emprego para os veciños de Punxín e comarca; en consecuencia, crear riqueza e crecemento socioeconómico, do que estamos tan necesitados”, concluye Eladio Fernández.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
INVERSIÓN DE 220.000 EUROS
Punxín tendrá un nuevo centro social en Vilela
ACCESIBILIDADE
O mal estado dunha vía en Punxín dificulta o paso
Lo último
PROGRAMACIÓN NAVIDAD 2025
El centro comercial Ponte Vella arranca su programación navideña con ocio, talleres y visitas mágicas
143 DÍAS EN EL MEDITERRÁNEO
España mantiene los días de pesca en 2026 tras acuerdo con la Unión Europea