PROTESTA

Jóvenes músicos de Ourense, sin local donde ensayar

Colectivo contra el cierre del Lusquiños: Daniel, Xoán, María, León, Elías, Lucia e Lois. Foto: Miguel Ángel
photo_camera Colectivo contra el cierre del Lusquiños: Daniel, Xoán, María, León, Elías, Lucia e Lois. Foto: Miguel Ángel
Un grupo de jóvenes músicos coordinan un llamamiento de emergencia para luchar por la reapertura del Espazo Lusquiños da Mocidade

Desde que el gobierno de Pérez Jácome decidió cerrar el Espazo Lusquiños da Mocidade, situado en la avenida de Marín, desde el pasado 21 de enero de 2023 muchos usuarios habituales se han sentido en la estacada y “sin alternativas culturales en la ciudad”. A partir de este descontento, un grupo de jóvenes músicos coordinan un llamamiento de emergencia para luchar por la reapertura de este espacio. “Todo este lugar que estaba dedicado a música, ensaios e gravacións, tamén contaba con actividades para a cidadanía”, recuerda una de las coordinadoras de la lucha, María García. “Nós somos un grupo de xente nova que temos grupos locais. Xa tocamos en espazos como o Auriense ou o Café Cultural e precisamos dun lugar de ensaio e este era un lugar óptimo, ademais de gratuíto, xa que era do Concello, para exercer esta actividade”, relata García. 

Los coordinadores de estas protestas aseguran que ya han enviado escritos a la administración local, pero indican que “ninguén nos responde e non parece que queiran volver a abrir este espazo”. En ocasiones anteriores al cierre, se reabrió el Espazo Lusquiños de forma temporal, pero estos intentos acabaron echándose por tierra: “A verdade que é un feo moi grande e cremos que a cultura ourensana estase vendo totalmente perxudicada”, afirma.

Consecuencias

Ante esta situación de “desamparo cultural”, los coordinadores de la lucha por la reapertura del Espazo Lusquiños vaticinan que se tendrán que marchar de la ciudad para ejercer su pasión musical. “As orquestras están moi ben, pero Ourense non é moi grande e agora mesmo non é un sitio que conte con moitas propostas culturais. Ademais, nós somos novos e con poucos medios e para poder ensaiar na cidade non hai moitas alternativas”, lamenta García.  

Te puede interesar